HR-Rådgiver

E.A. Smith AS (EAS) er en av landets ledende aktører innen salg av byggevarer, trelast, stål og armering igjennom Bygger’n-kjeden og Smith Stål. EAS ble etablert i Trondheim i 1869, og har i dag vokst til 60 lokasjoner i hele Norge. EAS drives av over 570 dyktige og engasjerte medarbeidere som omsetter for om lag 3,2 milliarder.

E.A. Smith AS sitt hovedkontor ivaretar konsernets fellesfunksjoner innenfor regnskap, økonomi, finans, lønn IT, administrasjon, HR, drift, kategori, marked, eiendom og jus. Vi er ca 50 ansatte og har kontorlokaler på Heimdal.

Vi har nå en spennende stilling ledig i vår HR-avdeling!

HR-avdelingen i EA Smith AS støtter alle konsernets avdelinger og forretningsområder, og HR-Rådgiverstillingen er i så måte en stilling som favner svært bredt, gir mange utfordringer og krever godt samarbeid med både konsernledelse og kollegaer.

Vi søker en forretningsorientert person med erfaring fra både HR og administrasjon. I et selskap av denne størrelsen kreves det også på HR-siden et godt grep om rutineoppgavene og det forefallende, så vel som oppfinnsomhet og kreativitet i møte med ulike problemstillinger. Du må like struktur og system, og være god på å orientere deg i både organisasjon og dokumentasjon.

I samarbeid med HR Direktøren vil du være en viktig og aktiv støttespiller for mange ledere, og få et bredt spekter av oppgaver.

Arbeidsoppgaver:

  • Operativ støttefunksjon til ledere
  • Støttefunksjon i personaladministrativt arbeid, som ansettelser, sykefraværsoppfølging, omstilling, oppsigelser mm.
  • HMS-ansvaret ligger under HR. Videre oppbygging av HMS-arbeidet, herunder Miljøfyrtårnsertifiseringsarbeid, vil være en vesentlig del av stillingens fokus.
  • Ansvarlig for rekrutteringsprosessen, i hovedsak utforming av annonser, søkerhåndtering og referansesjekk.
  • Arbeid med lønnsstrategi, herunder tariffavtaler og lønnsstiger
  • Arbeid med videreutvikling og forbedring av HR-systemet
  • Digitalisering av arkiv, og opprettholdelse av elektronisk arkiv
  • Være en pådriver i arbeid med digitalisering og automatisering innenfor HR-området
  • Videreutvikle og dokumentere HR-prosesser
  • Delta i og koordinere tiltak ifm. opplæring, kompetanseutvikling og ledersamlinger
  • Pensjon og personalforsikringer
  • GDPR
  • HR Statistikk
  • Sluttsamtaler

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse, minimum Bachelorgrad
  • Solid erfaring fra arbeid med personaladministrasjon
  • God kunnskap om HMS-arbeid i produksjonsbedrifter
  • Erfaring fra lederstøtte, forvaltning av lovverk og interne retningslinjer, samt kunnskap om dokumentasjonskrav
  • God skriftlig og muntlig fremstilling
  • Erfaring fra konsernorganisasjon er en fordel

Egenskaper

  • Kunde-, løsnings- og utviklingsorientert
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert og energisk
  • Fleksibel med stor arbeidskapasitet
  • Engasjert med stor integritet

Vi tilbyr en spennende jobb med gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser. Stillingen rapporterer til HR Direktør.

For nærmere opplysninger om stillingen kan du ta kontakt med HR Direktør Eirun Hovde på telefon 97 79 83 36. 

Skriftlig søknad med CV sendes her innen 22.september 2019.