– Jeg kunne ikke fått et bedre sted å ta fagbrevet

For fire år siden startet Kristin Sørvig (32) å jobbe på Bygger´n på Lade i Trondheim.

Hun er egentlig utdannet servitør, og etter en tid som sykmeldt var hun usikker på hva hun ønsket å satse på videre. Men med en far som jobber på Bygger´n og en mor som jobbet med boligsalg, ble hun inspirert til å satse på en karriere hos Bygger´n. Det startet med at hun fikk en praksisplass gjennom NAV, og i ett år gikk hun på kveldskurs for å ta salgsfagbrevet. Nå har hun jobbet på Bygger´n i snart fire år, og det skulle vise seg å være drømmejobben.

 Bratt læringskurve

– Jeg stortrives her. Alle er så inkluderende og jeg får muligheten til å utvikle meg i flere retninger. Læringskurven rett opp, og jeg får jobbe med både kunder, vareinnkjøp og økonomi, forteller den smørblide lærlingen.

 Nå venter hun på å få nok erfaring til å kunne ta praktisk eksamen, og er hun heldig vil det skje allerede til våren. Praktisk eksamen er det eneste som gjenstår for å få fagbrevet bestått.

Med Bygger´n som arbeidsplass er dagene fylt med ulike utfordringer, og Kristin mener hun har lært seg å tenke på en helt ny måte etter at hun begynte.

 – Gjennom praksisen lærer jeg om salgskultur, HMS, merverdiavgift - generelt alt som har med bedriften å gjøre, internt og eksternt. Det er ganske omfattende, og det liker jeg. 

 Føler seg verdsatt

For Kristin er Bygger´n den perfekte arbeidsplassen. Hun trives best der det er rom for å kunne være seg selv, og blir godtatt som den man er.

 – Jeg er den eneste dama her på jobben, men det passer meg fint. Det er et veldig hyggelig arbeidsmiljø her, og vi tuller mye med hverandre mellom slagene, og det er viktig for meg, sier Kristin.

 Bygger´n er en byggevarekjede som lever etter å kunne tilby god service med ordentlig fagfolk. For å øke kompetansen blant de ansatte kurses de jevnlig i alle sine produkter og tjenester.

 –  Det er motiverende å jobbe på et sted som strekker seg langt på servicebiten. Bygger´n er opptatt av å være god i alle ledd, som vil si at hvis en kunde kommer å lurer på noe innen et fagfelt jeg ikke kan noe om, så sørger jeg for å knytte riktig fagperson opp mot kunden. Vi har alle våre spesialfelt, og jeg lærer mye hver dag, sier Sørvig.

 Elsker å kjøre truck

Det er mye som skal læres for å bli en god kunderådgiver på Bygger´n. Kristin er veldig fornøyd med opplæringen, og skryter av sjefen som har vært god til å tilrettelegge etter hennes behov. Kristin har prøvd seg både i butikken og på lageret, og har funnet ut av hun liker seg best på lageret – og helst bak rattet på en truck.

 – Jeg har alltid vært opptatt motoriserte kjøretøy, så det å sitte på trucken passer meg midt i blinken, sier hun og smiler fornøyd.

 Også i framtiden er det ikke usannsynlig at du finner henne på et Bygger’n lager nær deg.

 – Jeg vil jobbe her på Bygger´n i mange år, eller i alle fall under E.A. Smith-konsernet. Det er på grunn av de store mulighetene som finnes her, og det fantastiske arbeidsmiljøet vi har. Jeg kunne ikke fått et bedre sted å ta fagbrevet.

«Det er motiverende å jobbe på et sted som strekker seg langt på servicebiten»

Navn: Kristin Sørvig

Rolle: Kunderådgiver

Opprinnelig fra: Brønnøysund